zaterdag 21 maart 2015

Dansende poppen

 
Warning! Don’t try this @home
 
Help! Dansende poppen!
Ik ben bang dat ik vandaag niet meer kan stoppen.
Dat krijg je wanneer je, je ’s morgens vroeg op het internet verdiept in een Limerick,
ja natuurlijk via het world wide web, wat poëzie betreft ben ik niet zo’n slimmerik.
Aabba is het rijmschema.
aan het eind een grappig thema,
in de eerste regel van het gedicht,
is een plaatsnaam haast verplicht
Kom je uit Assen,
moet je plassen.
Kom je uit Meppel,
val je in een greppel.
en in Zwolle
ben je als snel een bolle.
Ik wil echter een rijmwoord op Deventer weten
maar dat kan ik het wel vergeten
Hoe  kan ik nu met goed fatsoen
mijn wekelijkse boodschappen nog doen?
Ik heb zin in spruiten,
maar die zijn vast niet goed voor mijn kuiten
Oké, als groente neem ik dan wel lof
dat vind ik ook wel tof.
de keuze van het vlees
valt waarschijnlijk op een blinde mees.
dit is natuurlijk een vink
(dit creatief gedrocht zuig ik dan ook uit mijn pink)
Ook weer niet goed Rivlekt!, dit moet zijn duim!
dat is balen, weer geen pluim!
Ik vrees dat ik vandaag blijf dichten
zonder een hemdje op te lichten.
Waar is in hemelsnaam  die olifant met die lange snuit?
UIT!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten